Dolce Vita

vineri, 14 martie 2008

Fire dance for Feelings on fire!



Am descoperit melodia asta in primavara anului trecut, in interpretarea lui Mischa Maisky. Imi place si in interpretarea lui Julian Lloyd Webber, desi in varianta lui identific o pasiune ascunsa in alcov, aristocratica, spre deosebire de varianta lui Maisky, a carui pasiune exalta in afara oricarui spatiu si clocoteste din interior, astfel incat nu poate fi sub nici o forma ascunsa. Nu, nu sunt in masura sa comentez interpretarea lor. Analizez doar efectul pe care il au asupra mea, in calitate de ascultator needucat muzical. E foarte posibil sa gandesc asa fiind influentata si de aspectul interpretilor. In orice caz, este o melodie minunata pentru inceputuri si pentru renasteri, inclusa in "El amor brujo", de Manuel de Falla.




Mai jos avem secventa din filmul "El amor brujo" - in regia lui Carlos Saura. Un ritual plin de pasiune, caruia ii ador ritmul, in ciuda semnificatiei profane.



Si iat-o si interpretata sub bagheta lui Daniel Barenboim.;)

3 comentarii:

Ana St. spunea...

si mie mi se pare prima melodie mai tare in varianta lui Julian Lloyd Webber

Annie spunea...

Nu sunt sigura de ce voiai sa scrii, dar este aceeasi melodie peste tot. Mie imi plac toate variantele afisate aici, dar o prefer pe cea a lui Mischa Maisky. O gasesc mai energizanta.

Alex spunea...

mai, dar azi chiar ai vrut sa ne culturalizezi putin... ei, la mine ti-a si iesit, nu stiam muzica asta ;)
merci frumos, o seara placuta sa ai !