Dolce Vita

sâmbătă, 22 martie 2008

Boys and Girls! F..k you for leaving without saying GoodBye and Why...



Se stie ca barbatii si femeile gandesc diferit. S-a tot scris despre asta. Chiar si atunci cand privesc amandoi in aceeasi directie, cand isi doresc aceleasi lucruri si sunt siguri de ceea ce simt, reactioneaza diferit, prin prisma temerilor pe care le au, temeri acumulate de-alungul experientelor anterioare, ale lor sau ale prietenilor.

Am tot incercat sa simplific ecuatia, sa gasesc aspecte comune, dar stiu ca unii oamenii nu-si pot explica nici lor de ce fac anumite alegeri sau de ce au anumite reactii, asadar nu se pune problema sa le poata explica altora.

De exemplu, un baiat, cat ar fi de indragostit, se gandeste adesea ca ea l-ar putea insela, nu conteaza in ce imprejurari, sau ca ea il minte cand spune ca a fost doar cu prietenele in oras (adica, e clar ca au fost in oras ca sa agate, nu?), ca a avut doar doi iubiti inaintea lui (doar n-o sa recunoasca acum ca i-a palcut sa se...), nu intelege ca nu se pot vedea pentru ca trebuie sa ajunga la salonul de infrumusetare sau n-a avut timp sa-si faca manichiura, sau altele asemenea.

El nu intelege sau minimalizeaza importanta a ceea ce spune ea. Orice nemultumire a ei este pentru el o jignire personala, o critica negativa cu care nu vrea sa se confrunte si atunci prefera sa termine cu fata decat sa analizeze daca a gresit el cu ceva. Daca prietena vine si ii spune ca s-a simtit deranjata de o anumita atitudine a lui, sau ca s-a simtit ignorata, sau ca i-a picat prost o fraza/actiune, baiatul/barbatul reactioneza violent. "A, nu-i convine? Inseamna ca-i proasta, sa-si gaseasca alt fraier ca eu nu stau la cheremul ei, nu-i datorez nimic!"
Iar daca se intampla ca fata sa vrea sa intrerupa relatia, desi spune ca inca il iubeste, el nu intelege din asta ca ea a avut de tolerat mai multe comportamente neadecvate din partea lui si cere respect, atentie sau alta atitudine, ci intelege ca ea vrea pe altcineva, nu-l mai iubeste, nu stie ce vrea de la viata sau ca problema e de fapt ca iar a avut ghinionul sa intalneasca o femeie complicata, o fiinta din aceea pe care nu o poate intelege nimeni.

O fata, pentru ca asa sunt fetele construite, tinde sa exagereze orice gest al partenereului.

Nu m-a sunat 3 zile? Clar, are pe altcineva, nu mai suntem impreuna si nenorocitul nici macar n-a avut bunul simt sa-mi spuna, a disparut pur si simplu.

A amanat intalnirea de diseara, spunand ca are treaba la serviciu? "Clar, pentru el exista alte lucruri mai importante decat mine, pune munca pe primul loc si prefera sa stea cu colegii acolo in loc sa fie cu mine! Nu ma mai iubeste! Hmmm... dar daca are vreo colega draguta? Chiar, spalacita aia care s-a oferit sa-l aduca acasa intr-o seara cu masina ca stau in aceeasi zona, sigur nenorocita aia ii face ochii dulci! Gata, s-a terminat, nu-i mai place de mine", gandeste ea lacrimand si da fuga la baie apoi sa stearga de pe obraji mascara si fardul care se scurg o data cu ele, iar in oglinda incepe sa-si vada toate defectele!

"Of, am putina celulita pe coapse, a observat in dimineata aia in care m-a surprins la dus! Si sanii nu sunt chiar perfecti, desi au trecut testul creionului, poate aia ii are mai frumosi! Poate nu-i mai plac blondele, toata lumea spune ca sunt proaste si eu chiar n-am stiut ce sa-i raspund cand m-a intrebat daca stiu ceva despre programul ala pentru computer... Oare ar trebui sa ma fac bruneta? Nu, nu mi-ar sta bine, dar macar un saten, asa, cuminte? M-a si vazut cu ochelari, cand a venit sa ma ia de la scoala, uitasem ca vine si nu mi-am pus lentilele de contact! Fir-ar sa fie! Si mai aveam si parul prins in coada, nu avusesem timp sa il intind cu placa! Ce ghinion, Dumnezeule, ce ghinion! S-a terminat, nu ma mai iubeste, crede ca sunt proasta si urata si nici macar nu stie cum sa-mi spuna, ma lasa asa, ca pe ultima zdreanta! Mi-a spus ca ma iubeste doar ca sa vada daca ma culc cu el! Si nici macar pentru asta nu-l mai atrag, data trecuta cand am dormit la el era obosit si a adormit in timp ce ne uitam la film! M-a mintit in tot timpul asta, iar eu credeam ca e ceva special intre noi"!

Care va sa zica, drama in toata regula!





M-am aliat intotdeauna cu baietii care au avut de-a face cu fete superficiale, atente la statutul social sau la beneficiile pe care le aduce cu ea relatia, mai degraba decat la ceea ce simt. Am fost de acord cu ei cand le-au urat si le-au definit drept curve pe cele care inselau fara remuscari. M-au surprins la inceput cei care aveau motive sa planga pentru o fata, cei care erau neiubiti sau lipsiti de vreo sansa de a fi cu fiinta pe care o simteau a lor, fara ca ea sa stie. I-am considerat poate slabi, mult prea sensibili, dar am fost intru totul de acord cu motivele pentru care puneau la colt anumite persoane de sex feminin.

In acelasi timp, am fost solidara cu acele fete care, desi daruiesc tot ce au, asa cum stiu ele, sunt sincere si le pasa si fac tot posibilul sa nu agaseze si sa nu sufoce prin omniprezenta, ramanand in acelasi timp la dispozitie pentru distractie si pentru momentele in care el are nevoie de un umar de sprijin (asta o solicita si ele de la ei, dar multi se feresc de astfel de responsabilitati, de cele mai multe ori inconstient, prefera o partenera puternica si descurcareata - o fata cu probleme in familie sau in relatii sau de orice fel... isi pierde din farmec destul de repede), ei, in ciuda tuturor acestor calitati, sunt parasite pentru ca el... s-a plictisit sau vrea altceva. Nu il pot condamna pe el pentru ca s-a plictisit, poate nici ea nu e neaparat vinovata ca nu a reusit sa-i mentina atentia si fascinatia, dar atitudinea lui, in astfel de conditii, este de multe ori de condamnat. Spune domnule clar: nu mai vreau! Esti ok, imi placi, esti o tipa super, doar ca eu imi doresc altceva, sau nu sunt pregatit pentru ceva serios, sau orice! Mai bine o minti, daca e nevoie, dar nu o lasa asa, in ceata!





Cel mai grav mi se pare faptul ca cel care alege sa intrerupa o relatie, sau sa nu se mai implice, dupa o perioada de o saptamana, doua sau trei (sau mai mult?)de tatonari in care celalalt isi face sperante, nu realizeaza impactul pe care acea ruptura o are asupra persoanei parasite/ignorate. Daca tu nu mai simti nimic sau nu mai ai chef, nu inseamna ca persoana in cauza simte la fel. Nu te va condamna nimeni ca nu mai vrei. Nu trebuie sa ramaneti prieteni. Nu trebuie sa ii dai explicatii. Doar spune-i ca nu merge si ca nu are nici o vina! Ca vrei altceva! Ca nu esti sigur! Orice!

Se intampla sa nu vrei sa pui punct, pentru ca iti place persoana, dar vrei sa mai incerci si alte variante, sau vrei sa mai treaca timp, sau pur si simplu nu esti sigur ca este ceea ce-ti doresti, desi va simtiti bine impreuna. In aceste cazuri, tendinta care primeaza este de a ignora spunand "nu am avut timp", "am fost extrem de ocupat", "nu am fost in oras", "nu mi-a functionat telefonul", "nu am avut acces la internet" sau altele asemenea. Sunt minciuni viabile. Uiti insa ca in perioada de inceput treceai peste oricare dntre obstacolele de mai sus. Aveai prieteni cu telefoane, cu acces la internet, intr-un minut de pauza din orice activitate importanta sunai sa-i auzi vocea sau sa vezi ce mai face sau sa-i spui unde esti si ce faci. Fata tine minte toate astea si nu se acomodeaza cu ideea de "nu am avut timp". Sunt minciuni pe care le simte. Ii este clar ca ceva e in neregula si nu faci altceva decat sa-i alimentezi si mai mult supozitiile, prin atitudinea nepasatoare.

Ceea ce pentru tine este un "nu am chef azi", pentru ea este o noapte nedormita si ochii umflati de plans. Ceea ce pentru tine este "nu-mi mai place, o las balta, mai sunt si altele", pentru ea este o dezamagire uriasa, care cere mult timp pentru vindecare.

Da, stiu ca e valabil si vice-versa, ca sunt si fete care tradeaza, care umbla cu mai multi deodata si isi vad doar interesul, care mint cu usurinta vulpeasca si ii lasa pe ei cu buza umflata si orgoliul la pamant.

Cred ca orice om, indiferent de sex, ajunge sa fie dezamagit cel putin o data in dragoste, e o chestie inevitabila, ca si batranetea.

Dar ei sunt cumva construiti altfel. Sunt mai puternici. Cand sufera pierderi sentimentale, strang din dinti, injura, eventual se razbuna, dar le trece mai usor de indata ce gasesc o inlocuitoare. Fetele sunt mai sensibile. Pe ele dezamgirile le intaresc in timp. Tin perioada de doliu dupa fiecare relatie esuata. Statistic vorbind, ei au de unde alege, pentru ca femeile ii depasesc numeric. In schimb, fetele au ajuns la concluzia devenita stereotip deja ca "barbatii buni sunt deja luati sau sunt gay".

In concluzie, nu pot si nu vreau sa nu condamn nepasarea. Pot sa inteleg nesinceritatea, atunci cand apare in scopul de a proteja, dar nu nepasarea cu care merg mai departe cei care parasesc. E o nepasare jignitoare si lipsita de demnitate.

Invata sa minti, din respect pentru persoana de langa tine, sau invata sa fii sincer intr-un mod diplomat.

5 comentarii:

Anna spunea...

Sincer nu am avut rabdare sa citesc tot... dar prima parte este exact ceea ce a trait prietena mea saptamana trecuta :))

Annie spunea...

Da, ni se intampla multora dintre noi, din pacate...

Ana St. spunea...

:|

Alex spunea...

ufff, eu am avut rabdare :)
Nu spun decat ca totul este corect, dar nu e general valabil, deci... intelegi tu... si mai spun ca da, ori minti ( insa doar ca sa ii fie bine celui de langa tine ) ori spui adevarul, important este sa comunici cat mai mult... restul... e feblete :)
Duminica linistita !

Annie spunea...

@PocketGirl: :)

@Alex: Nu e general valabil, desigur, dar stii cum e cu exceptiile care confirma regula!;) Sunt destul de rare. Si cred ca aia care vor sa fie sinceri si corecti de la inceput pana la sfarsit ajung sa se transforme dupa ce au de-a face de cateva ori cu cei nesinceri si neapsatori. E greu sa nu te schimbi dupa ce suferi. Si da, asa e, comunicarea e raspunsul.:)